Tuesday 27 March 2012

Tawakal


Salam, sekarang ni tengah minggu tunggu result. Debar? Adelah sikit tapi tak seteruk debar y1b1 dulu

Kenapa?

Bukan nak kate confident jawab exam aritu. Stil ade gak yang slack, yang jawab tanpe di plan n etc etc lah.

Kalo pikir balik, memang rase nak mengeluh.....

Hihihi untunglah aritu terserempak dengan kawan lame dekat kafe beberapa hari after exam

Die tanye macamner exam?

So, jawablah..blablabla dengan nada tak puas hati

“tawakal lah”

Tu je kawan tu cakap sambil tersenyum

Ya Allah, perkataan tu betul2 menusuk hati, siapalah diri ni nak mengeluh banyak-banyak. Kita da berusaha. Yang lain tu sume urusan Allah. So, malulah diri ni kalo nak melampaui hak sendiri, sesungguhnya selepas usaha tu hak Allah, Dia Maha Tahu.

Resultnye, cuti hari tu tak terfikir pun pasal result. Tadi prof nasa  cakap sape dapat markah tinggi, sape tak lulus sume sikit pun tak effect kat jantung hihi.

Sebab saya tau tu sume kuasa Allah

Ok la ok lah mengaku sebenarnye saya tak rase pun saye boleh dapat 24/25 tu, saya tau usaha (ape yg saya tulis time exam) saya...tapi kalu dapat pun best gak uhuk uhuk

*lepas ni nak kene eja betul-betul ni, plan nak jawab pe sume

*keep du’a

No comments:

Post a Comment