Wednesday 23 February 2011

Kawan Aku Kawen part 1

Yup, kawan aku kawen n fiy, die sebaya je ngan aku, Lelaki lak 2. A guy married last year with the girl he loved  at the age of NINETEEN. guess wat, teribble shock aku. mamat tu kire kawan lah juga because die 1 kelas ngan aku( even though berapa kerat je kiteorang berbual in 2 years hahah)

ok, sejauh mane aku kenal guy 2..ermmm xkenal sangat..pasal first2 lagi aku mmg menyampah ngan die
perangai xsemenggah mane, dah tu xberapa cerah n xberapa tinggi..aku lagi tinggi dari die kut
eventually, die sangkut lak ngan bestfren aku, so mula lah bestfren aku melayan..n diorg couple~~
ok2, spnjg die couple ngan bestfren aku, die treat bestfren aku ni punye lah baik..belikan roti canai time ktorang study group < I<3study group>.. bagi note pnjm sume..he3 sbb aku ni bestfren makwe mamat ni..aku pun tumpang sekaki hahha
but stil lagi aku malas nak cakap2 ngan mamat tu

aku             : t cakap kat pakwe ko terima kasih ye roti canai ni
bestfren aku: ko cakap lah sendiri.
aku             : .....

jodoh bestfren aku n mamat tu xlame, n dorg finally broke off
ari2 time lepak2 ngan tka n ain, dorang kate mamat tu dah kawen. kawen ngan orang lain
kawen terus..kenape??

aku memang curious bab2 camgini..
firstly, aku ingat aku xdapat invitation kad pergi kerje kawen umah die (maklumlah, ktorang xrapat)
Alhamdulilah, dapat juga..but...clash ngan final exam physic aku lak
aku tekad nak pergi gak..biarlah aku jadi last tetamu..aku nak makan nasi minyak
aku nak jumpa pengantin.. aku nak dengar citer n aku dapat ape aku nak

aku memang tak malu..lepas makan, aku pergi dapur n borak2 ngan pengantin pompuan.
pengantin pompuan pun baya aku gak n surprisingly she away matured than me. Sangat berpandangan jauh.
Even baru kenal, dia iklas layan aku. die xkekok layan aku yang suke tanye soalan bukan2 ni. i kind of impress.
mamat tu xsilap bile pilih pengantin pompuan ni wat bini.

antara soalan yang aku tanya

aku: camner leh tertibe kawen ni..xrase awal sangat ker?
PP: sumenye kita serah pada Dia.. Dia yang tetapkan..ape2 pun balik pade Dia

aku:  nak tanye  ape beza kawen ngan couple ni?
PP:  beza, mmg beza..dulu kalau couple. bile kite citer masalah kite kt boyfren kita, die just dengar je. die xleh solve psl tu bkn masalah dia, Tapi bila dah kawen, dia akan dengar n tolong solvekan sekali pasal bende tu dah jadi masalah bersama <wah, ni bnde baru aku dengar>

lagi, time couple, kite akan tend untuk cakap banyak n mostly FAKE!!  <yes2, ni memang aku setuju> .yelah, kite akan seboleh-bolehnye nak tunjuk kat die perangai sebenar kite, how kite react, feeling etc sume but mostly fake. bile kite kawen, kite xperlu cakap banyak, pasangan kita dah tau dah ape ending cter kite. pasal die KENAL kite. couple = kene mekap cantik2 bru jmpe. kawen =bangun2 tdo, dah nmpak muke kite. so, die kenal lah who we really are right. < boring ker bile org tu dah kenal kite sangat sampai kite xde bnde nak ckp..nope i find it's interesting>

aku: xsusahker kawen time belajar ni
PP: tipulah kate xsusah. tapi alhamdulilah dapat suami sporting <yeah tips pertame, cari suami sporting>

aku: camner lak time ngan kawan2..yelah setengah kawan rase segan bile kite dah kawen
PP: erm kawan2..memang xde mase lah nak borak2 ngan kawan2..pasal PP ni jenis kene siapkan kerje sebelum balik wekend. so memang xder masa lah nak borak..maklumlah pompuan kan suka borak < 2nd tips, time manegement is vital, next sem nak kurangkan borak..chaiyok2>

pastu, bila nak keluar pulak, kena minta kebenaran mamat. sebab ape, setiap kali keluar dengan kawan2..kena keluar duit. duit tu duit mamat yang bagi.
<time ni aku agak tersentap, aku selalu je keluar xbagitau abah aku, g sushi king lah, johhny lah, portugis grill lah..bukan per aku tak nak rasa terkonkong..then aku fikir balik, duit aku tu duit abah aku gak..kira wajib lah aku bagitau abah mane aku spent duit tu..then, aku terfikir t bile aku ade suami msti aku bagitau mane aku pergi kan..naper sekarang aku xbgtau kat abah aku pergi ner..umm insaf2>

aku: selalu balik umah?
PP: tiap2 wekend balik, sebab tu kene siapkan kerje cepat. PP untung pasal kelas hbs hari khamis, petang tu dah boleh balik. mamat tu yang amik n hantar sume <fiy, PP amik degree law kt uitm shah alam n suami die menetap kt muar> <yeah, kene cari suami yang ade kete camgini>

banyak lagi sebenarnye..but aq dah deathly sleepy ni..t aq sambung lagi yer. sungguh mamat tu xsalah pilih bini.

No comments:

Post a Comment