Friday 6 May 2011

Suri rumah express

bile tgk je ikan talapia kat singki, terus decide hari ni nak masak ikam masam manis. yeah!! lame da xmakan lauk tu. pastu tgk peti ais, umm da xde barang sgt, sayur pun xde. nmpknye kne lah g econsave t beli sayur, malasnye. sebab xpernah masak ikan masak masam manis, cam biaselah tanye kat miss google. dapat resepi from

www.myresipi.com/top/detail/2852

aisey barang tuk masak ikan pun xcukup. tambah list nak kne beli lagi. kire duit kat dompet, ade rm 7 je. hah layanlah. start moto trs g. dgn duit yg limited, beli sayur petola rm1.20 n nenas dlm tin rm 3.6o. fuh lepas baget . ble balik umah, bru pasan, ade barang aku xbeli lagi, sos tomato n tepung jagung. terpaksa lah balun je per yg ade.

 tuk sos temato, aku gntikan ngan air asam, pastu cili sos bnyk skit, & tmbh air nenas dlm tin
tuk tepung jagung, aku gnti ngan tepung goreng pisang adabi. memula aku igt tu tepung jagung rupenye tepung beras. xper la, layan je lah.

jeng jeng jeng siap da masakan aku. famili aku kte sedap, bapak aku siap tnye ag camner aku masak. huhu campak2 jer lah.

credit tuk mak aku yg siang ikan talapia. nak harap aku kim salam jer lah.

menu hari ni: ikan talapia masam manis n sayur petola masak air, xleh masak bebanyak, kang xhabis. Amacam de rupe suri rumah x? heheeh 

No comments:

Post a Comment