Saturday 4 June 2011

mimpi

salam, tadi time bawak motor g econsave, aku nampak sekumpulan kuda dibela dekat atas bangunan yang tinggi. bangunan tu open roof and same level ngan awan berkepul2 (nak citer punyalah tinggi bangunan tu)

kemudian, aku nampak ade 2 ekor kuda ni, hitam n putih try2 nak pijak atas awan tu, but aku wat bodo je pasal tempat tu jauh n aku rase owner die mesti ade kat situ.

scene kat umah lak, aku dapat call dari no yg aku xkenal, selalunye yang no aku xkenal tu surely abang aku. then aku pun tease lah "sayaaaannng" rupe2 nye bukan abg aku but kawan lame (perempuan) aku, die telpon pakai no budak laki, n die cam tergelak dgr aku cam tergedik2 dapat cal dari dak laki. eleh aku xsimpan pun no dak laki tu, mane aku tau. then, kawan baik aku no 2 lak nak cakap ngan aku, die cadangkan kte g umah dak laki yg kira hot lah kat sekolah dlu. aku pun gelak2 sampailah...

dari tingkap umah aku, aku nmpk 2 ekor kuda (hitam n putih) berjalan2 atas awan, n they look suffering. setiap awan yang dipijak, awan tu akan lenyap, so diorang  kene continuous walking. aku pun cepat2 (but politely) end up call, even though kiteorang ade plan baik punye.

aku pun panggil adik pompuan aku, bende2 pelik macam ni best share ngan die n kiteorang sangat worried ngan kuda2 tersebut. mereka kelihatan penat. akhirnya mereka berhenti berjalan atas awan n berdiri sampai awan tu lenyap. akhirnye kuda2 yang comel tu tersangkut kat wayar letrik. kesian betul, yang kaler putih tu bergelut2 nak lepaskan diri. aku n ela da bimbang da, pastu kiteorang pun cakap kenapa mereka xlompat je ke atas bumbung, tapi tu mestilah mustahil pasal kuda mane leh terbang, even da lompat pun xgerenti selamat

sekali kuda2 tu memang btul loncat, lompat2 akhirnya lending depan umah aku. aku nampak kuda hitam (masih anak lagi, comey, kat rambut die ade dye warne coklat) ade sayap kat tepi badan. eh unicornlah, mungkin sebab masih kecil sayap pun xtumbuh baik lagi. pastu aku cari kuda putih pulak (pun masih anak lagi, comey, putey), tgk die da sampai kat dapur n transform jadi dak lelaki kecik umar 4 taun berpakaian serba putih n rambut fesyen mawi. petah berkata2 n ceria cume comot skit mungkin sebab penat. die pun cakap die nak tumpang mandi, aku pun bagi sabun n tolong die mandi kat lua. lepas mandi nampak comel balik.

kemudian, ade dak laki juga umur 6 taun (aku assume die kuda hitam) berpakain serba hitam berambut smart. die pun nampak macam nak baik2 ngan aku. mereka nak tinggal ngan famili kiteorang. aku pun acceptlah, dalam hati, yeah 2 ekor unicorn duk umah aku, aku dapat adik baru.  (cume unicorn ni xde tanduk kat dahi je). then, aku tanye name. yang unicorn putih namenya saifulallah, yang unicorn hitam name mohd harshita. time tu aku agak kecewa name diorang cam biase jer, aku harap cam unik sikit. pastu, aku pun nak tukar name diorang tapi diorang xsuka.

bile aku penat n rase nak tidur, aku pun masuklah bilik aku bawak lappy aku skali. kemudian, aku pun pasanglah zikir, takut2 unicorn yg aku jmpe tu jelmaan setan or kalo x, aku doa moga aku dapat bimbing makhluk istimewa ni dengan baik sekali.

lastly aku pun terjaga, xde da unicorn kaler putih n hitam, mimpi jer semata2.
tu lah effectnye tido siang 3 jam, macam2 mimpi
to tell u the truth, mimpi pasal kuda berjalan atas awan ni lah mimpi yang paling superb aku pernah dapat. even though dalam tempoh 3 jam macam2 aku mimpi, but mimpi kuda lah yang paling best sekali (mungkin terpengaruh dengan buku black beauty agak nye)

No comments:

Post a Comment