Saturday 16 April 2011

Rewind A,B,C

bismilahirahmannirahim. Hari ni hari jadi Iryani,kawan aku yang amik kos pharmacy. hapy birthday yani. nak tau x naper hari ni spacel? sebab taun lepas pada tarikh yang sama aku sangat seronok.bergelak tawa.yani ade time tu, and kiteorang wish die hapy birthday, sebab tu bile aku tau hari ni birthday yani, memori aku ligat kembali ke hari tu....

16/3/2010
hari tu.kiteorang bertiga..aku, b n c pergi bilik c, jauh wo kat zc tingkat 3.  316c. aku igt blk die time tu ag..macam biase lah b kene pakse ngan aku jmpe c, yelah aku xnak lah t aku ngan c je yang study.  kiteorang baget nak bincang tuto math same2. skali tgk c salah buat tuto. die salah tgk kertas tuto, padahal aritu madam da cancelkan da kertas tuto yans salah. c yang xdgr elok2 (hehe aku ni luck je terbuat tuto yang betul, walhal aku pun xdgr gak ckp madam, b lagi lah, die xbuat langsung agi time tu). yang xboleh blah, ade soalan dalam tuto yang salah tu out of sylubus, n then si c tu punye lah bersemangat study sndiri. siap lukis 'temperature graph' agi. aku n b bantailah gelak kan die. hahaha


kemudian aku nak construct graph,
aku: b,u ade ruler x? ruler I tertinggal kat bilik lah
b: hish U ni, sume tinggal. nah amik ruler I ni
c: (dengan nada yang bengang) naper korang guna I,U, I,U ni? GELI I !!
aku n b :  ....speechless...
tertibe b cakap
" U punn"
Hahah kiteorang same2 gelak, bestnye kenekan c.

naper aku sibuk sangat paksa b g panjat zc walaupun aku tau b xbuat pun tuto math agi. sebab aku suke bile kiteorang bertiga berkumpul. :D. t c mesti akan gne lawak2 skeptic tuk kenekan b. n then b akn tarik muke. kemudian aku akn cover2 gelak, nak gelak kuat2 takut ngan jelingan maut b lak. haha. but tullah,  c time tu mmg lawak giler. die main cakap jer ape die nak cakap. pastu bende2 yang lawak2 lak tu. mungkin sebab b yang slalu kene, n bukan batang hidung aku, sebab tu aku rasa geli hati  hehe. pastu t b xhabis2 bgtau aku 'I ni sensitif tau!!, I ni sensitif tau!!'. yelah u sensitif. u sensitif tentang diri u jer heheh. jangan marah b :p.

b: c, aku tumpang baring katil ko, bapak aku cakap aku ni duduk gne belakang (means that b suke melepek je kjenye, asyik baring jer)
c: kenapa bapak ko cakap macam tu? (xpuas hati)
b: sebab aku asyik nak tido je kat umah (explain ngan lemah lembut, supaya c akan lebih memahami)
c:bapak ko xtido ker kat umah? (cakap dgn nada slumber, tanpa pandang kt b pun)
b tarik muka  n aku pun gelak tuk pecahkan suasana, n c pun join skali  gelak hehe.

time tgh study tu, yani datang nak jmpe rumate c, nak pinjam lapy katenye. both b n c pun wish lah kat yani. time tu aku xtau pun hari tu birthday yani,but aku pun joinlah wish skali. aku igt lagi yani ngadu pasal lappy zatil yang tertibe black out n kene format, menyebabkan assigment comp diorg kene redo balik. huhu

sebab tu lah birthday yani ni spacel, sebab aku leh rewind balik kenangan2 kat bilik tu.

c and b, both person realy significance for me that time. time tu b ske bermanja ngan aku. ade words die yang wat aku terharu " u always know how to tenangkan I" sambil senyum2. malam2 kiteorg slalu study math sambil buat kuiz kat FB. maklumlah baru berjinak2 ngan FB time tu keh3. pernah hantar kan roti taruk kaya untuk aku yg pepagi da ade kat study room men FB. tempat aku luah perasaan bile aku rase tersepit dgn choices. n many more. t I wat entri khas utk U yer. c bertentangan ngan b, agak tegas. rajin, advance. aku slalu pelik mane c dapat banyak masa tuk wat tu, wat ni padahal jadual kite same. bile aku dpt msg kul 2 pg, aku tau tu msti c yg tgh bertungkus lumus study.  xde org len da.aku suke c sebab die ajar aku kepentingan study n die slalu share soalan susah2 ngan aku.

kalo b slalu kate quiz xpntg, but bg c kuiz lah titik penentuan
b slalu nak org faham die, follow ape die ckp but c xkisah tu sume, die ske jage tepi kain die sndiri jer.
b pandai, sebab tu die xyah study, focus jer ape lecterur ajr dlm kelas but c rajin, pengumpul kuis2 last sem, sume tuto die wat.
kalo tgk blik, both lah yang jadi tulang belakang aku time tu.

aku xharap hari tu kembali sebab segala dah berubah. hari tu indah tapi biarlah kekal jadi kenangan. kalo kurung kite tige orang dalam bilik tu lagi, xcmfrm lah kiteorang akan bergelak tawa cam hari tu.

*********************

Dulu aku pernah cakap "b ajak I men, c ajak I study" "c gives stress, b release stress" so, i need both of u lah. haha

No comments:

Post a Comment