Tuesday 8 March 2011

Die Datang..dengan Lenggang-lenggoknye

psst.. this entry is written secretly..shuuuu..quiet2..top secret!!

Serumah ngan dak lelaki ajnabi tuk seminggu. hua hua hua. i try to be cool secool mungkin. huh wat xde ape2 blaku. cool..cool..relak..relak..xde bendenye. ni sume abang aku punya pasal.

ade ke patut die ajak kwan die menginap kat umah aku tuk seminggu. xsedar ke aku ni anak dara pingitan. segan lah aku wey. sebab ade dak laki, aku pun bersopan lah skit (emm sopan)

Actually, ni bukan first time abg aku ajak kwn die tdo kat umah aku. time aku form 5, ade sorg dak ganu tu. yang first ni, aku memang panic attack lah.xtau camner nak react. terkejut, terancam, terperasan n macam2 ter lagi lah. yelah form 5 dak2 lagi. so, bile kali 2nd ni, aku dah tau da camner nak behave. cool..cool..

kalo dulu, aku baget2 ayu gitu. hahah skali ingat, wat malu aku jer. yang 2nd ni, aku wat dunno jer. die senyum, aku senyum :) . segan lah nak tegur, xtau nak cakap per (sebenarnye, xtau nak panggil per). btw, dari cara, nampak mesra alam. dok tersenyum2 memanjang. aii nak jadi menantu ke abang hahah

fyi, everything seems okay except cooking time. gabra la aku. takut masak2 xjadi, malu lak nak hidang kat tetamu. semalam time aku nak msk mee goreng, die ade kat dapur lak ngan abang aku, uii cuaknye aku, rase cam masak depan mak metua lak.

aku : "hari ni aku nak masak mee goreng!" (dgn nada ceria, dlm hati dubdabdubdab)
abg aku : "eh ko pandai masak mee goreng ek?"
aku : "pandai..mee goreng xsedap hahha"

abang tu pu gelak skali ngan kiteorg.

abg aku : "ko ni buat malu aku je" haha.

so, aku pun masak lah mee goreng dgn di assist oleh adik pompuan kesayangan aku. siap turunkan ilmu skit2 hehe.

aku : "kne basuh mee ni btul2, kang t ade rase kapur xsedap,bwang ni kne slalu kacau, kang hangus n bla bla bla"

tertibe die pun muncul  kat blkg aku.

kwan abg aku : "wah, chef masak"

"eh naper rendam mee ni. mee ni jgn rendam nanti die lembik" sambil terus buang air kat mee tu

huhu aku xtau lak kite xleh rendam mee tu, bagus2 petua baru (walaupun segan kene tegur). apalah ank dara, ni tu pun xtau.

then, time da nak siap mee goreng tu, air cam banyak sangat lah pulak. then, rase pun xberapa mengancam. adui,  camner nak serve ni.

then, abang aku n kawan dia turun g dapur

abang aku :"dah siap mee die, ko memang bagus lah"
aku : "huh manenye, banyak sangat air, aku xtau lah nak wat per"
kawan abang aku : "eh xperlah, jadi mee goreng basah..da.da..tutup..tutup"

aku..tutup?? tutup ngan tutup periuk ke?..aku masak pakai kuali ni,,confius dalam hati jap
rupenyer tutup api heeh..

kawan abg aku : "da tambah gula?, tambah gula skit"
aku : "da" tipu..tipu..

lepas diorg masuk bilik, aku pun g lah tambah gula. aku jarang masak tambah gula, prevent kencing manis lah katekan. however, pasal petua2 dia, mee goreng aku jadi superb!!

terbaik lah, bapak aku pun puji. kredit tuk abang tu. baguih ar kawan abang aku tu. tau lak bab2 memasak ni. xrugi buat laki, pastu xkerek lak tu, rjn turun dapur, basuh pinggan, basuh bju die sendiri. baguih2..ade sesiape nak wat laki? org kuantan  ni, tua aku setahun kwangkwang

No comments:

Post a Comment