Tuesday 1 March 2011

Seorang pak cik datang ke rumah.

Aku kat living room time tu, baru nak buka lappy
Ade pakcik mane ntah datang umah, bapak aku yang layan.
diorang duduk kat luar je. x jauh pun dari tempat aku lepak.
but pakcik tu xleh nampak aku pasal ade dinding, aku pun xnak tgk pak cik tu (perlu tulis ek :P)
even xnmpk, aku leh dgr dengan jelas ape diorg duk bincang, bukan pasal rombongan meminang aku (lagi skali, perlu ke tulis :P)
tapi pasal jiran aku, pasal pekung jiran aku, aku rasa meluat, dah lah xkenal, tertibe je nak burukkan orang yg kite kenal.
Aku pun pekak kan telinga sambil jari pantas membalas komen2 di FB (busy nmpk)
Pak cik tu pun g lah umah jiran aku, sattlekan kerje die yang xsattle.
Bapak aku pun masuk rumah n retold lah citer2 pekung tadi.
Aku pula just diam, anguk skit2 n terus sambung membalas komen2 di FB (skali tengok mmg khusyuk btul aku ngan FB)

Dalam hati aku "perlu ke cerita sana-sini pasal pekung orang, xbaik tau. cuba kalau kene batang hidung sendiri"

Rasulullah S.A.W  berpesan "hentikan lidahmu dari berkata-kata hal saudaramu"

Peringatan ini untuk aku, untuk semua :)

2 comments:

  1. betul3..
    i like this entri, terutama bab fb tu~haha

    ReplyDelete
  2. tu lah kerjaya aku skrg, balas komen2 di FB Heeee

    ReplyDelete